Začátek přípravy na novou sezonu


Po výživné porci závodů a lyžování přišel čas na trochu odpočinku. Přišlo to vhod, neboť se člověk cítí už tak trochu vyždímaný. Na druhou stranu sice nebylo už žádných intenzivních tréninků, ale když byla chuť a ještě trochu sněhu, pokaždé jsem rád vyrazil na lyže. Prakticky to znamenalo využít téměř každou příležitost na sněhu :-D Ale už jen výletovým tempem. Konečně byl taky čas se trochu pokochat tou naší přírodou. Počasí přálo, občas něco dokonce i připadlo a tak byla možnost na to, jaká byla zima docela dlouho lyžovat. Čím víc mělo být jarního počasí, tím častěji se stalo, že to nahoře vypadalo spíš jako v zimě. To mi dělalo radost, ale doma nad tím kroutili hlavou. Jednou to ale přijít muselo a definitivně vše roztálo. Byla to tedy příležitost pro trochu nic nedělání, ale jen chvilku.

Když se to na Jaře povede !
A když se to povede ještě víc !


Duben měl tedy takový střídavě odpočinkový průběh. Začátek Května znamenal už trochu toho pravidelného tréninku a nechyběl ani úvodní závod na probuzení. Sám jsem byl a ještě jsem zvědav, jak budu tuto sezonu vše stíhat. Neboť letos musím trénink kombinovat se stálou prací a tak někdy není moc času na ideální odpočinek. Zatím se to ale dalo celkem dobře do hromady a tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet dále.

Hlavně si šáhnout na jarní prašánek :-)
A mám to celé jen pro sebe


Tak tedy přišly první tréninky a celé se to mohlo rozjet zase naplno. Po úvodním týdnu jsem se rozhodl vyzkoušet si, jak jsem na tom po zimě. Zúčastnil jsem se závodu v Běhu do vrchu Vrchlabí -Strážné. Byl krásný květnový den a tak nešlo jinak, než si to pěkně užít a celkem se to i povedlo. Trať jsem předem moc neznal a tak mě i celkem překvapila její náročnost a stoupání, což z ní dělalo kvalitní zážitek. Samozřejmě trochu chyběla síla do prudkých stoupání, ale v cílové rovince jsem byl ještě schopný zasprintovat o celkové 3. místo před výborně běžícím Bořkem Jančíkem. První doběhl bezkonkurenčně  František Vagenknecht. Následně po závodě jsem si ještě přidal delší výklus zpět do Vrchlabí.

Vrchlabí - Strážné

Vrchlabí - Strážné


Zbytek měsíce patřil především přípravě, která  jako vždy nenudila díky trenérovi Jakubovi Opočenskému. Proběhly první tréninky na kol. lyžích a nesmělo  chybět pár delších horský běhů, které mám hodně oblíbené díky většímu pocitu svobody, oproštění starostí všedního dne a v neposlední řadě zárukou nádherného prostředí. Proběhl i první letošní běžecký test na 3000m na dráze. Jako úvodní měřený běh to nebylo o žádném super výkonu, ale měl jsem v plánu běžet alespoň pod 10‘ . Jak už to tak u mě bývá, malinko jsem to hned přepálil v úvodu a skončil jsem deset sekund za svým cílem. Trochu mě to štvalo, ale aspoň je od čeho se odrazit a příště bude zase o něco lépe.
Trocha objemu jedině v Krkonoších




Druhý červnový víkend v sobotu přišel na řadu první letošní půlmaraton. Konal se v domácím prostředí na trutnovské paradráze. Rozmýšlel jsem se, co poběžím, mimo hlavní závod se běželo i 10km a tuto distanci mám přece jen raději. Ale rozhodl jsem se běžet závod hlavní. Běžela se trať 4*5km a tak jsem si tempo rozvrhl na 20‘/1kolo. To jsem plus minus dodržel a udržel si celý závod vyrovnané tempo bez krize. To ale na výborně běžící soupeře nestačilo a zbylo na mne 4. celkové místo. Pro první místo si doběhl v traťovém rekordu Jan Kohut, 2. Radek Groh a 3. Jan Čech. Celkově s tím jak jsem běžel mohu být spokojený, jen jsem asi skrytě doufal v lepší pořadí. Každopádně jsem letos teprve na začátku a závod posloužil jako výborný trénink pro příští závody.

ABB Trutnovský 1/2 maraton

Komentáře

Oblíbené příspěvky