Zhodnocení sezony 2015/2016 2.část


Lyžařské závody odstartovaly nečekaně ne na lyžích, ale silničním Silvestrovským během v Havlovicích. Přes Vánoce to bylo se zimou dost bídné a tak mi nezbylo nic jiného, než jít zase běhat. Zde se mi podařilo umístit se na 2. místě, těsně 3s za vítězem. Druhý den sice trochu víc bolela stehna z nemilosrdného asfaltu, ale to se rozjezdilo už na lyžích, jelikož přes noc nám něco spadlo. Bylo to ale jen na to brousit nějakých 500m u vysílače na Černé h. Ale když je bída tak i to stačí.
Počasí jako na houpačce, jeden den krásně, po dvou téměř na blátě.


První závod na lyžích tedy připadl na Jizerskou 50, kde se jelo na okruhy a komplet 50km jela jen kategorie Elite. Všichni startující byli rozděleni do startovních bloků během celého víkendu a já si možná smolně vybral až neděli odpoledne. To už stopa prakticky nebyla a tak se do toho člověk musel chtě nechtě opřít soupaží.  Ze svého bloku jsem sice dojel jako první, ale celkově součet z celého víkendu dal na nějaké 100. Místo. Ale lepší závod nějaký, než žádný.

SNS Duszniky

Předposlední víkend v Lednu byly v plánu závody dva. V sobotu se jelo ve Špindlu krajský přebor klasicky. S Lukášem Havlem se dojelo jen tak tak těsně před startem. Stačil jsem se deset minut rozjet a hned se šlo na start J  Byl to převážně soupažový závod. Malinko jsem se zase potrápil a bylo z toho tuším 5. Místo celkově a druhé v Kraji. Dalo to vše docela zabrat a tak byla obava z toho, jak to bude vypadat následující den.



V Neděli jsem se vydal s kolegou Pavlem Šimkem do polských Duzsniků na závody SNS. Tady se jelo na standartních závodních tratích na biatlonové střelnici 9km skate. Po předchozím dni bylo třeba se pořádně rozhýbat, neboť jsem cítil celé tělo. To jsem udělal svědomitě a v kombinaci s vyhovujícím profilem jsem dlouho sváděl souboj o druhé místo s týmovým kolegou Pavlem. Ten mi nakonec v posledním sjezdu trochu ujel a tak na mě zbylo uspokojitelné 3. Místo. První se umístil David Šrůtek, ten nám v posledním okruhu nastoupil a ujel.

S Pavlikem :-)

Poslední lednový víkend patřil Jilemnické 50, která se z důvodů nedostatku sněhu uspořádala na Horních Mísečkách. Já jsem měl v plánu jet oba kratší závody. V sobotu bylo na programu bruslení 25km. Ze začátku se mi jelo velice dobře, ale časem mi začaly dávat zabrat místní kopečky, trochu ztuhly nohy a cítil jsem, že to není úplně ono. Popral jsem se s tím co to šlo, ale dalo to jen na celkové 12.místo, nečekaně 3. v kategorii, přede mnou dojel Pavel Šimek s Petrem Holubem a výborně zajel Petr Javůrek který obsadil celkové 2. Místo. Na neděli byla přichystána klasika též 25km. Opět se mi podařil se vzpamatovat po předchozím dni a jelo se mi výborně. Sice byla náročná podmínka pro výběr správných vosků, na trati byl velice proměnlivý sníh. Ale kvalitně mi namazal Jirka Stráňel ze Swixu a vše sedlo jak mělo. Dokončil jsem na 2. místě celkově a 1. v kategorii. Přede mnou dojel opět Petr Javůrek.

Jilemnická 50 - 25km Skate    Horní Mísečky

Jilemnická 50 - 25km CL


Se stále trvajícím nedostatkem sněhu a neustálého překládání závodů mi nezbylo nic jiného než se vydat za závody někam dále. Zvolil se Koasalauf v Tirolsku druhý víkend v únoru. Dala se do hromady velice veselá skupinka ve složení Lukáš Havel, Tomáš Čada, Kája Grohová, David Šrůtek a já. Takže cesta tam i zpět utekla tak, že to ani nebolelo. V plánu byly opět dva závody. Profil trati pro oba závody byl jen s jedním kopcem, jinak většinou vládla rovina v alpském údolí. Sobota patřila klasice na 30 a 46 km. Já zvolil 30. Nejzábavnější část tj. první kopce rychle utekla a pak už čekalo jen nekonečné soupažení. I přes to síly rychle ubývaly a časem to začalo být ne úplně podle mích představ. Dokončil jsem na celkovém 21. místě 14. v kategorii. Vzhledem k mezinárodní účasti jsem mohl být nejspíš spokojený. Nedělní den, akorát s bruslením měl více méně stejný průběh J  Opět 30 km, akorát to bylo ještě nabitější různýma borcema.  Zkousl jsem to a vyjel jsem 26. místo 16. v kat. Celkově to byla velice cenná zkušenost s takovými laufovými závody a já mohl být spokojen.

St. Johann - krásné prostředí startu.

27. – 28.2 se konaly dva závody Šumavského skimaratonu.  Sobotní den patřil bruslení na 20 a 37km. Já jsem absolvoval 20. Za pěkného počasí a tvrdé konkurenci se mi podařilo dojet na 6. místě. Druhý den mne čekala klasika 20km. Rozhodl jsem se jet na namazaných lyžích a to se mi stalo osudným. Marně jsem se snažil běžet kopce, ale podmínky se rychle měnily a tak mne nakonec máza zpomalila. Obsadil jsem 11. místo a 6. v kat.

Šumavský skimaraton



Začátkem Března přišel čas na trochu delší vzdálenost. Na Krkonošské 70 jsem jel v hlídce Kasper – Swix Trutnov nejdelší trať 70km. Před takovou vzdáleností jsem měl respekt hned od té doby, co jsem věděl, že tento závod pojedu. Poctivě jsem během závody doplňoval, co se dalo a vyplatilo se. Podařilo se sestavit vyrovnaný tým ve složení: Petr Holub, Pavel Šimek, Hruška Jan, Javůrek Petr a Jan Fišnar. Hlídka dojela na 1. místě. Tento den klaplo skoro vše, máza, počasí. Závod pro mne dostal nový rozměr tím, že se jelo v hlídkách. Opět nový zážitek.

K70 rychlíci :- ))
Nezbytné vzájemné gratulace
A oslavy 


Hned další víkend jsem se vydal s Petrem Javůrkem a Davidem Šrůtkem na Boží dar, kde se konal Karlův běh. Proběhl klasický scénář. Sobota – 22km bruslení a trápení. Možná se trochu ozvala únava z předchozího dlouhého závodu. Bylo z toho 11. místo celkově a 5. v kat. To jsem byl rád, že jsem dojel do cíleJ Samozřejmě už mi šrotovalo jak to bude vypadat druhý den, kdy jsem se rozhodl pro komplet soupaž závod 22 km CT. Nicméně a zcela překvapivě po startu ze mne veškerá únava opadla a bylo z toho krásné 3. místo celkově a 1. v kategorii. Druhé místo obsadil Petr Javůrek. Třetí německý kolega Meyer Olaf.

Karlův Běh 22 km skate
Karlův Běh 22km klasicky


Následovaly už jen poslední dva závody.  20. Března proběhlo MČR 50 km na Horních Mísečkách. Tady na velice těžké trati jsem obsadil celkové 19. místo. Poslední víkend v Březnu jsem absolvoval  25km klasicky na Jesenickém lyžařském maratonu. Jak se ukázalo, byla to záležitost čistě pro soupaž. Prakticky celý závod jsem se držel ve vedoucí skupince, později se zredukovala na složení Tomáš Kuthan, Martin Švarc, Kim Žalčík a já. Rozhodl poslední sjezd a následný cílový sprint. Podařilo se mi udržet třetí místo pouze 2 setiny za druhým Martinem Švarcem. První místo Obsadil Tomáš.

Jelyman a fajn zakončení sezony

Takže tím se zakončila závodní sezona a na řadu přišel už jen odpočinek a velice příjemné jarní lyžování, které vždy stojí za to. Celkově jsem se sezonou mohl být spokojen, i když stále je toho hodně na zlepšení.


Komentáře

Oblíbené příspěvky